Hamd, yalnızca Allah'adır.
"Bir kimse, namaz için ezan okunmuş bir beldede ise, tıpkı bir beldede bulunan bir topluluk ancak güneş doğduktan sonra uykudan uyanmışlarsa, o beldede umumi ezanla yetinerek tekrar ezan okumaları gerekmez. Çünkü bir beldede okunan umumi ezan ile yeterlilik sağlanmış ve farziyet düşmüştür.
Eğer ezan okunmamış bir yerde ise, bu takdirde ezan okunması gerekir. Çünkü Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem- yolculuğu sırasında uykuya kalıp sabah namazını kaçırmış, ancak güneş doğduktan sonra uyanabilmiştir. Bunun üzerine Bilal'e ezan okumasını ve kâmet getirmesini emretmiştir. Bu olay, ezanın gerekli olduğuna delâlet etmektedir.
Ayrıca Nebi -sallallahu aleyhi ve sellem-'in şu sözü de bu konuda genellik ifâde eder:
((إِذَا حَضَرَتِ الصَّلَاةُ فَلْيُؤَذِّنْ لَكُمْ أَحَدُكُمْ وَلْيَؤُمَّكُمْ أَكْبَرُكُمْ.)) [ رواه أحمد والنسائي ]
"Namaz vakti geldi zaman biriniz ezan okusun ve yaşça en büyüğünüz size namaz kıldırsın (imamlık yapsın)." (Ahmed ve Nesâî)
Zira okunan ezan, hem o vakitte kılınan namazı, hem de vaktinden sonra kılınan namazı kapsar."
"Mecmû' Fetâvâ İbn-i Useymîn", c: 12, s: 163
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder