8 Mayıs 2024 Çarşamba

İnsanların Beni Örnek Almalarından Korktum!



(٤٨٤٩-) ]مه/ةت حتثدا ،يبأ تثا شإاحق نب ^١،^£ ثاع دثخ ت ى هتل نب منكر، -ث نا إنماعيد بن عتد ائكي؛ م، حدثني عتد ا لصم د بن نغم، ظت3 سمع ت وهببن مء،ف ولت " ش زيد بذ أمحل م ^ قم بك شنا ام غش ملحو ما ئثحارير، ثلئ ا أي به ا،ئثئفئ لمثلا امن مكاثه،ؤ شاءئز أمنة، قادث ق صاحب ١ ٠^ ^ ١ت،^^ ميب جديئ ذبحة ثي حؤ لث أكنة ظعطنيه4ء إن١ ^ ^ إد1 دظب لحم لا خنل ؛ رأثظث ب ؤ دظ، مذبح جدي ٥^ ^ إ،ة، ب م أش به١ ^ ^ ئدظ تل ب لحم الئحرم؛ر، ئأ شصاحب ١ ٠^^^اب ثلحم لا ذي كاذ أظ اةإ ياة ؤهو لم ا لج دي، ثأم ١ ^ ^ أني م كح ئأثى، نجعد صاحب ١ ٠^^ يغمز إقه و ثامنة بألكه ويريه أ ثت١ ^ ^لا ذي ذئثة لإيه، ئأب ىأني متح ، ئأمز١ ٠^ ^ صا-حث ئرطته أن مبثإة، ه أ؛ما ذهب ب هد ات3 ل\ * نئننف أن ثأ ووهو١ ^ ^لا ذي دمعت لإي4 أظتئث أئي أ ئئلث ف بمرو؟ ه اد: قذع لم تأ ثت ئؤ، لوكن خمت أذي ئتاى» ي اقار- إ، ءك5 تذ ١^^ عأى مل غملا خم؛ ر،ه ا3: هد مح قئ لا،
هئثاس- يي، مح آكونه ممه ثيب، قو "
Vehb b. Münebbih anlatıyor: 
Zamanının en hayırlı adamlarından biri, halkını domuz eti yemeye zorlayan bir kralın yanına çağrıldı. Adama gelmesi için haber salınınca insanlar saygın konumundan dolayı buna çok içerlediler ve adamın içine düşeceği duruma üzüldüler. Kralın baş muhafızı ise adama: “Bana yenmesini helal gördüğünüz bir oğlak getir de keseyim. Kral domuz eti getirmemi istediğinde bunun etini getirir ve yersin” dedi. Bunun üzerine adam bir oğlak kesti ve baş muhafıza verdi. Adam kralın huzuruna çıktığında, kral domuz etini getirmesi için baş muhafıza emir verdi. Baş muhafız da adamın verdiği oğlak etini getirdi. Kral adamın yemesini isteyince adam yemeyi kabul etmedi. Baş muhafız da adama göz kırpıp oğlak etini göstererek yemesini istedi. Ancak adam yine yemeyi kabul etmedi. Bunun üzerine kral, baş muhafıza adamı öldürmesi emrini verdi. Baş muhafız öldürmek üzere adamı götürdüğünde ona: “Neden yemedin ki? Oysa bana verdiğin etti. Sana başka etten getireceğimi mi zannediyorsun?” deyince, adam şöyle karşılık verdi: “İnsanların bu konuda beni örnek almalarından korktum. Zira kral tarafından domuz eti yemeye zorlanan kişinin beni örnek alarak: «Filan kişi de yemişti!» demesinden ve bu şekilde insanların fitneye düşmesinden 
çekindim.” Ardından adam öldürüldü.


Hilyetu'l Evliya 3/133

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder