20 Aralık 2023 Çarşamba

Bahreyn'e Mektup!

Münzir b. Sava'ya Gönderilen Mektup!

Nebi sallallahu aleyhi ve sellem Bahreyn hükümdarı Münzir b. Sava'ya da İslam'a davet mektubu yollamış ve mektubu iletmek üzere el Ala b. el-Hadrami'yi göndermiştir. Münzir ise Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem'e yazdığı (cevabi) mektubunda şöyle demektedir: "Ey Allah'ın Rasulu! Bahreyn ahalisine göndermiş olduğunuz mektubu okudum. Kimileri İslam'ı sevip beğenerek Müslüman olurken, kimileri de ondan hoşlanmadı. Ayrıca benim topraklarımda Mecusi ve Yahudiler de yaşamaktadır. Bana bu konudaki son talimatınızı iletiniz." 

Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ona şunları yazdı: "Bismillahirrahmanirrahim. Allah'ın Rasulü Muhammed'den Münzir b. Sava'ya!. 
Selam olsun sana. Ben, senin için, kendisinden başka ilah olmayan Allah'a hamd eder ve Muhammed'in, onun kulu ve elçisi olduğuna şahitlik ederim. Ben sana Allah azze ve celle'yi hatırlatıyorum. Zira kim samimi davranırsa, kendi adına samimi davranmış olur. Kim benim el çilerime itaat eder ve onların emirlerine uyarsa, bana itaat etmiş olur. Kim de onlara sadakatle bağlanırsa, bana sadakat göstermiş demektir. Elçilerim, sana övgüde bulundular ve hakkında iyi şeyler söylediler. Ben de seni, kavminle ilgili meselelerde vekil olarak kabul ediyorum. Müslümanlara ait olan şeyleri, İslam'a girdikleri haI üzere bırak. Suçluları da affediyorum, sen de onların affını kabul et ayrıca sen (bu işin) ehli olduğun müddetçe biz seni görevinden azletmeyiz. Yahudilik veya Mecusilikte devam edenlerin ise cizye ödemeleri zorunludur. "

(Bk. Beyhaki, Deldilü 'n Nübüvve, 1, 82, 83; İbn Ebi Hatim, es-Siretü 'n-Nebeviyye, s. 44. el'Mübarek Furi-Siret)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder