23 Eylül 2017 Cumartesi

EBÛ BEKİR ES-SIDDÎK (Radıyallahu Anh)'dan İBRETLİ SÖZLER!

Ebû Bekir radiyallahu anh, halife olduktan sonra bir konuşma yaptı. Bu konuşmasında Allah'a hamd etikten sonra ve onu övgüde bulunduktan sonra şunları söyledi:

__"Ey cemaat! En iyiniz olmadığım halde, başınıza geçtim. Fakat Kur'an indi. Peygamber sallallâhu aleyhive sellem sünnetini koydu. O bize öğretti, bizde öğrendik.
İyi bilin ki en akıllı kişi, Allah'ın yasaklarından kaçınandır. En ahmak da günaha dalandır. En güçlünüz, benim yanımda mazlumun ahını kendisinden alıncaya kadar en zayıfınızdır. Bana göre en zayıfınız da, hakkını zâlimlerden alıncaya kadar en güçlünüzdür.
Ey cemaat! Ben ancak Paygember sallallâhu aleyhi ve sellem'in yoluna uyan birisiyim. Bid'atçi değilim. Ben iyi idare edersem, bana yardımcıolun. Eğer doğru hareket etmezsem, beni doğruya çağırın.

İbn Sa'd, et-Tabakâtu'l-Kubra, Dâru İhyâi't-Turâsi'l-Arabî, 3/97.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder