19 Kasım 2016 Cumartesi

Çorablara Mesh Etmenin Caiz Olması!

Şeyh İbn Useymin rahimehullah, Fetavasında (4/167) şöyle demiştir:

ﺍﻟﻘﻮﻝ ﺍﻟﺮﺍﺟﺢ ﺃﻧﻪ ﻳﺠﻮﺯ ﺍﻟﻤﺴﺢ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺠﻮﺭﺏ ﺍﻟﻤﺨﺮﻕ ﻭﺍﻟﺨﻔﻴﻒ ﺍﻟﺬﻱ ﺗﺮﻯ ﻣﻦ ﻭﺭﺍﺋﻪ ﺍﻟﺒﺸﺮﺓ ﻷﻧﻪ ﻟﻴﺲ ﺍﻟﻤﻘﺼﻮﺩ ﻣﻦ ﺟﻮﺍﺯ ﺍﻟﻤﺴﺢ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺠﻮﺭﺏ ﻭﻧﺤﻮﻩ ﺃﻧﻪ ﻳﻜﻮﻥ ﺳﺎﺗﺮﺍً ﻓﺈﻥ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻟﻴﺴﺖ ﻋﻮﺭﺓ ﻳﺠﺐ ﺳﺘﺮﻫﺎ، ﻭﺇﻧﻤﺎ ﺍﻟﻤﻘﺼﻮﺩ ﺍﻟﺮﺧﺼﺔ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﻜﻠﻒ ﻭﺍﻟﺘﺴﻬﻴﻞ ﻋﻠﻴﻪ ﺑﺤﻴﺚ ﻻ ﻧﻠﺰﻣﻪ ﺑﺨﻠﻊ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺠﻮﺭﺏ ﺃﻭ ﺍﻟﺨﻒ ﻋﻨﺪ ﺍﻟﻮﺿﻮﺀ ﺑﻞ ﻧﻘﻮﻝ : ﻳﻜﻔﻴﻚ ﺃﻥ ﺗﻤﺴﺢ ﻋﻠﻴﻪ . ﻫﺬﻩ ﻫﺐ ﺍﻟﻌﻠﺔ ﺍﻟﺘﻲ ﻣﻦ ﺃﺟﻠﻬﺎ ﺷﺮﻉ ﺍﻟﻤﺴﺢ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﺨﻔﻴﻦ ﻭﻫﺬﻩ ﺍﻟﻌﻠﺔ ﻳﺴﺘﻮﻱ ﻓﻴﻬﺎ ﺍﻟﺨﻒ ﻭﺍﻟﺠﻮﺭﺏ ﺍﻟﻤﺨﺮﻕ ﻭﺍﻟﺴﻠﻴﻢ ﻭﺍﻟﺨﻔﻴﻒ ﻭﺍﻟﺜﻘﻴﻞ
"Tercih edilen görüş delik ve altından cildi gösteren ince çoraba meshin caiz olmasıdır. Zira çorap ve benzerlerine meshin caiz olmasından maksat, ayağın örtülmesi değildir. Zira ayak, örtülmesi gereken bir avret değildir. Ruhsatın maksadı ancak mükellefe bu çorabı veya mesti abdest alırken çıkarmaması hakkındaki kolaylaştırmadır. Bilakis bunların üzerine mesh etmen yeterlidir deriz. Bu, dinde mestlere meshin kendisi sebebiyle meşru kılındığı illettir. Bu konuda mest, delikli veya sağlam çorap, ince veya kalın çorap hepsi birdir."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder